پال رینگ چیست ؟

منابع : سایت تخصصی پکینگ ایران www.packingiran.ir

    پکینگ پال رینگ چیست ؟؟؟؟

    در ابتدا توضیحی در مورد به وجود آمدن پکینگ های پال رینگ میدهیم . پکینگ های پال رینگ جهت افزایش سطح انتقال حرارت و افزایش انتقال جرم بین دو فاز مایع و گاز بکار می رود . از این نوع پکینگ ها در برج های خنک کننده و کولینگ تاور ها استفاده می گردد . نوع اولیه این پکینگ ها ، راشینگ رینگ نام داشت که بخاطر اختراع آن توسط دانشمندی آلمانی به نام راشینگ ، سالهای زیادی استفاده می شد . پکینگ راشینگ رینگ که یک استوانه با قطر و ارتفاع یکسان بود .

    راشینگ رینگ آهنی
    راشینگ رینگ آهنی

            

    راشینگ رینگ سرامیکی
    راشینگ رینگ سرامیکی

     

     

    در فرآیند های عملیاتی نظیر تقطیر ، اسکرابر ، برج جذب و برج دفع و فرآیند انتقال حرارت در برج های خنک کننده مورد استفاده زیادی قرار می گرفت . بعد ها با تغییراتی که بر روی این نوع پکینگ انجام شد و نوع تغییر شکل یافته آن بنام پکینگ پال رینگ مورد توجه و کاربرد فراوان قرار گرفت . پکینگ پال رینگ دارای افت فشار بسیار پایین در برج ها و ستون ها می باشد و بصورت رندوم و نامنظم داخل برج ها ریخته می شود و پکینگ های پال رینگ با توجه به کاربرد هایشان در سایز های مختلف تولید می گردند .

    پال رینگ استوانه ای پلاستیکی    پال رینگ مخروطی ضد رسوب   پال رینگ پلاستیکی

    همچنین با توجه به نوع فرآیند و دمای عملیات مورد استفاده ، پکینگ های پال رینگ را از جنس پکینگ پال رینگ پلاستیکی ( پلی پروپیلن - پلی اتیلن و پلی کربنات ) ، برای دماهای بالاتر از پکینگ پال رینگ فلزی ( استنلس استیل و کربن استیل ) و برای دماهای خیلی بالا و مواد خورنده ( خوردگی زیاد ) از پکینگ های پال رینگ سرامیکی و راشینگ رینگ سرامیکی استفاده می گردد .

    پکینگ پال رینگ پلاستیکی - پال رینگ استیل
    انواع پکینگ های پال رینگ پلاستیکی ، استیل و سرامیکی در سایز های مختلف

    برای اطلاعات بیشتر به سایت تخصصی پکینگ ایران مراجعه نمایید : www.packingiran.ir

    گرد آوردنده : مهندس رضایی

    پکینگ مهندس رضایی
    مهندس رضایی - پکینگ پال رینگ و رندوم اسپلش